Sajt és karfiol

Első közzétett receptem nagyon egyszerű. Nem túl dekoratív, viszont nagyon finom (de tényleg).

Talán a sajt és a karfiol párosa nem megszokott, de állítólag angol honban népszerű a karfiol sajtmártással. 
Nos, ez nem az. 

Az ötlet persze most sem saját. Egyik kedvenc (ha nem a legkedvesebb TV-s szakácsom és "életművész" (a szó jó értelmében)) műsorában láttam. 

Hugh Fearnley-Whittingstall-ról van szó. A River Cottage-sorozata megunhatatlan számomra. Akárhányszor adják én megnézem. Odaszegez a képernyő elé.

Egyik részben kevésbé kedvelt zöldségekről volt szó. Hughnak nem volt kedvence a karfiol. Mindig a menzás, sajtöntetes, agyonfőtt étel jutott az eszébe. 

Éttermének egyik szakácsának volt a feladata, hogy megkedveltesse vele a karfiolt. 
Nos, ő megfordította receptet, a karfiolból csinált mártást.

Sikerült neki. Ahogy Hugh megkóstolta, egyből megjelent az arcán az a rá jellemző mosoly, ami elárulta, hogy igen. Meggyőzték. :)

Az igazság az, hogy nem emlékszem a pontos receptre.

Mondjuk azt, hogy az alapkoncepció Hugh műsorának és elsősorban nagyon tehetséges szakácsának köszönhető, de recept lényegében az én fejemben lett olyan amilyen. 

Hozzávalók (2 adag):

  • 2 db camembert sajt
  • Egy kisebb karfiol fele (kb. 25-30 dkg)
  • kb. 2dl tej
  • 1 babérlevél 
  • csipetnyi őrölt kömény
  • csipetnyi frissen őrölt bors
  • csipetnyi só
  • nagyon kevés reszelt szerecsendió
  • 1 evőkanál tejföl
  • 1 kávéskanál magos mustár
Elkészítés:
  
  Kezdjük a sajt bepanírozásával. Ameddig a karfiollal bajlódunk, addig a sajt a hűtőben várhatja a sütést. Mivel lágy sajtról van szó ez kimondottan jót tesz neki.
Én négy felé vágtam, de mindenki döntse el, hogy ő mekkora falatokat szeretne a tányéron látni. A szokásos morzsás bundát alkalmaztam. Mint általában a sajtokhoz, itt is célszerű a "dupla bunda" használata. Liszt-tojás-morzsa-tojás-morzsa. A sütését hagy ne írjam le! :)

 A karfiolt a mustár, a tejföl és a szerecsendió kivételével feltettem főni. A karfiol darabolására nem kell különösebb gondot fordítani,  a végén úgyis turmixoljuk.
A tejre viszont figyelni kell nehogy kifusson vagy odakapjon.
Kis tűzön kb. 13-15 perc alatt eléri a szükséges puhaságot és a fűszerek ízét is átveszi a (valljuk be, nem túl karakteres ízű) karfiol.

 Kicsit hagytam hűlni, aztán turmixgépben (a francba, utálom ezt a gépet mosogatni, be kell ruháznom egy botmixerbe!!!!)  pépesítettem.

 Visszaöntöttem a lábasba, beletettem a tejfölt, a mustárt és a szerecsendiót. Rottyantottam rajta egyet és KÉSZ!

Jó étvágyat!








Egyéb felhasznált "anyagok" és tudatmódosító szerek:
  • Rod Stewart - The great american songbook I-III. (Egy fárasztó nap után, akár főzéshez, akár csak lazításhoz. Kellemes jazz és swing, egy ismerős hangtól.)


  • Egy pohár 2011-es Badacsonyi olaszrizling a Varga Pincészettől (semmi elemezgetés :), most ittam először Vargáéktól rizlinget. De nem utoljára. Finom, nekem ízlett.)

Megjegyzések