Csokoládés kosárka

   Egy egyszerű, de nagyon finom és jól kinéző desszerttel szeretnélek most meglepni benneteket. Ez az első édesség, amit megosztok. Nem mondom, hogy nem szeretem a sütiket, de készítésük nem okoz akkora örömöt, mint egy nagy csülök elkészítése. :)
A kosárkába most csokoládékrémet tettem, de ugyanezt a tésztát használtam már cukkinis-tojásos töltelékhez is. Szerintem bármivel meg lehet tölteni. Megint csak ízlésünk és fantáziánk szab határt a dolgoknak.

Hozzávalók (8 darab):

   Kosárkák:
  • 1 csomag réteslap (8 darab)
  • 5 dkg olvasztott vaj a lapok kenéséhez
  • kevés porcukor (sütés előtt megszórni a kosárkákat)
   Krém:
  • 3 dkg vaj 
  • 10 dkg 70 %-os étcsokoládé
  • 1,5 dl 30 %-os tejszín
  • fél dl tej
  • 2 evőkanál Nutella
  • tejszínhab a tetejére
  • áfonya a díszítéshez
Elkészítés:
  A réteslapokat kivesszük a zacskóból, kiterítjük őket egy tálcára és azonnal letakarjuk nedves konyharuhával. Erre azért van szükség, mert nagyon gyorsan kiszáradnak és ha nem tesszük meg, akkor a harmadik kosárka készítésénél már törnek a lapok. Persze lehet, hogy csak én vagyok lassú. 
A lapokat, egyenként, megkenjük az olvasztott vajjal és hosszában félbehajtjuk. Ezután megint kenés, de most keresztben hajtjuk félbe. Ha minden igaz egy négyzethez nagyon hasonló alakú lapot kaptunk. Ez szépen beleigazgatjuk a muffin formába. Az enyém szilikon , így nem kellett kikenni. Szerintem egy fém formát érdemes egy kicsit kivajazni, de lehet, hogy a tésztára kent vaj megakadályozza az odaragadást. 
Ezt még megismételjük hétszer, miközben a sütőt előmelegítjük 180 fokra.
Mielőtt betennénk a sütőbe a kosárkákat nagyjából átkenjük még vajjal és egy kicsit megszórjuk  porcukorral, ettől a tésztának lesz egy kis íze és a rásült cukortól egy kis fénye is.

A csokoládét gőz felett megolvasztjuk és belekeverjük a többi hozzávalót. Ne maradjon csomós.

A kosárkákat 180 fokon 10-15 perc alatt aranysárgára sütjük. 
Kiszedjük a formából és egy kicsit hagyjuk hűlni. 5 perc múlva a krém és a kosárkák is olyan hőmérsékletűek lesznek, hogy dolgozhatunk velük. 
Egyenletesen osszuk el a krémet a tésztákban és hagyjuk kihűlni őket. Hűtőbe ne tegyük, mert nem tesz jót a tésztának.

Közvetlen a tálalás előtt fújjunk rá tejszínhabot é szórjuk meg néhány szem áfonyával.

Ha valaki nem szereti a Nutellát, akkor kihagyhatja. A fiam és barátnője nálam vacsoráztak és mivel Dominika szereti, neki akartam kedveskedni. Egyébként lágyabbá és érdekesebbé tette a csokoládé ízét. Nem nyomta el, inkább kiemelte az étcsokoládé zamatát.

Sokkal egyszerűbb megcsinálni, mint amilyen dekoratív és finom. :)

Jó étvágyat!







A sütés közben igazán ide passzoló zenét hallgattam. Egy édes francia lány 2001-es albumát.


Coralie Clement - Salle des pas-perdus








Megjegyzések