Sült császár fűszeres sült tökkel


  Már régóta szemezgettem a Spárban a göngyölt császárhússal. Most hétvégén rászántam magam és vettem egy jó darabot. Nagyon gusztusosan nézett ki. 
Nem tudom, hogy az a kötöző anyag, amivel át van kötve, bírja-e a hőt.  Én nem kockáztattam meg, átkötöztem rendes spárgával.

Itt az ősz, ezért köretnek a sütőtököt választottam. Most a japán fajtát. 

Sokaknak a sütőtök csak a sütőben sült, finom őszi-téli csemegét jelenti (már persze ha szereti), pedig ennek a zöldségnek/gyümölcsnek is nagyon sok arca van amit érdemes felfedezni. Én imádom krémlevesnek, de gyakran készítek gnocchi jellegű ételt is belőle, a tök helyettesíti a burgonyát. Vajban sült zsályalevelekkel, parmezánnal vagy pecorinóval. Hmmmm.... , de ez legyen egy másik bejegyzés.

Miután leszedtem róla a kötöző anyagot kiderült, hogy elég vastag hússzeletről van szó. Ezért még egyszer félbevágtam.  Nem teljesen, csak hogy ki tudjam teríteni. Így kétszer annyi tölteléket tudtam beletenni, amitől szebb is és ízletesebb is lett.

Hozzávalók (2 személyre):
  • 60 dkg göngyölt császár (a nem göngyölt ugyanúgy megfelel)
  • 5 szál friss rozmaring (három a töltelékbe, kettő a tökre)
  • 2 evőkanál sült paprika (én kápiát használtam)
  • 4-5 mentalevél
  • egy-egy csipetnyi chili pehely (vagy ki milyen erősen szereti, ennyitől még csak csípős sem lett, csak kellemesen érezni lehetett a chili aromáját)
  • 6 gerezd fokhagyma (kettő zúzva a töltelékbe, négy egészben, héjastól a tök mellé)
  • bors
  • olívaolaj (majd leírom, hogy mitől függ, hogy kell vagy nem)
  • fél kg sütőtök (ez kb. egy közepes méretű japán sütőtök fele) - azért japán, mert élénkebb a színe és nem annyira édes

Elkészítés:

  A töltelékhez apróra vágtam a rozmaringot, a sült paprikát és a mentaleveleket. Összekevertem a zúzott fokhagymával, a chili pehellyel és sóval, borssal ízesítettem. Itt lehet beleönteni egy kis olívaolajat. Nekem nem volt rá szükségem, mert még a nyár végén, olajban eltett sült paprikát használtam és azon volt annyi olaj, hogy összefogja a keveréket.
A húst szétnyitottam és még egyszer félbevágtam. Széthajtottam és bekentem a töltelék felével. Visszahajtottam rá a "második réteget" és bekentem a töltelék maradékával.  Ezután összegöngyöltem és spárgával, két centis közönként, megkötöztem. 
Serpenyőben körbepirítottam, sóztam, borsoztam a külsejét és 180-190 fokra előmelegített sütőben kb. 80 percet sütöttem. Folyadék (víz) nem kell alá, egy kis olajat vagy zsírt lehet  tenni az edénybe, hogy ne kapjon oda, de a császár elég zsíros, nem igényli.

A tököt félbevágtam, kimagoztam és az egyik felét hat felé vágtam. 3 szelet pont elég egy főre.
Beleraktam egy tepsibe, olívaolajjal, balzsamecettel meglocsoltam. Megszórtam egy csipet chili pehellyel, rozmaringgal, sóztam, borsoztam mellé dobtam a fokhagymát.  Mehetett a hús utána sütőbe, 30 percre + öt perc grillezés a legmagasabb fokozaton.

Nekem nagyon ízlett. Gyorsan elkészíthető (gyorsabban, mint ahogy leírtam).

Jó étvágyat!









A főzés közben az egyik kedvenc internetes rádióadómat hallgattam. Ez a Jazzheart.com.
Egy koreai adó és nagyon változatos zenét játszanak. Úgy értem, hogy a jazz minden alfajából kaphatunk ízelítőt. 

A blog írása közben pedig ismét Diana Krall-t hallgattam (nem tehetek róla, imádom ezt a csajt), most a 2002-ben készült Live in Paris albumát.








Semmi borozgatás, sörözgetés. A múlt hétvégi (balatonszárszói) iszogatás után pocak még mindig nem kívánja az alkoholt.

Külön köszönet Ancsinak, akin leteszteltem a recept érthetőséget. Mivel nem vagyok gyakorlott blogger, néha tartok tőle, hogy nem érthetőek a leírásaim. Nekem elkészíteni ezeket az ételeket sokkal könnyebb, mint leírni a készítésüket. 
Ancsi szerint, aki saját bevallása szerint még egy rántottához is receptet használ (bocsi), érthetően fogalmaztam.

De ha esetleg még sem, akkor írjatok, szóljatok hozzá a bejegyzésekhez, iratkozzatok fel a blogra, de főként olvassátok! 






Megjegyzések