Sült füge mézes joghurttal

  Nem tudom ki hogy van vele, de engem a hétfő mindig megvisel. A napi rutint tekintve nem nagyon különbözik a többi munkanaptól, de valahogy mégis nagyon más.
Nem kedvelem. 
Ehhez ma még hozzájött, hogy külföldi főnököm egy megbeszélésen hosszasan ecsetelte, hogy nem olyan kimutatást adtam neki, amilyenre ő igazán vágyott. Igaza volt. Mentségemre szolgáljon, hogy nem igazán tudatta velem, hogy mit is szeretne.
Fátylat rá. Holnap újból nekidurálom magam Józsi kollégámmal és összeütünk valami csinos kis kimutatást. Grafikonnal, színes ákombákomokkal, meg mindennel mi minden főnök kedvence. :)

A lényeg az, hogy valami finomra, gyorsra, kényeztetőre és nem túl nehéz vacsira vágytam. Nekem az igazi kényeztetés az a házikolbász, füstölt sonkával, sok-sok hagymával, de ez nem felel meg a "könnyű" kritériumnak.

Benéztem a hűtőbe és már láttam is a vacsimat négy darab szép, lila füge földi kivetülésében.

Bekapcsoltam a grillt a sütőben (legmagasabb fokozat). Keresztbe bevágtam a fügéket. Egy nagyon pici barna cukorral megszórtam és betettem a grill alá. Öt perc alatt elkészült.
Amíg a füge karamellizálódott, addig három evőkanál natúr, görög joghurtot összekevertem egy evőkanál mézzel.
Önálló fogásnak is jó, mint most, de desszertnek is kiváló.

Íme a végeredmény. Készítsétek el Ti is! Jó étvágyat!




A zenei inspirációt a Váczi Eszter Quartet 'Eszter kertje' című lemeze szolgáltatta.
(lágy, melankolikus, szerelmetes, érzéki). Kicsit csajos zene, de egy ilyen kaját mégsem csinálhatok Apocalyptica aláfestéssel. 
Különben is már az első CD-jét is imádtam.

Nem mellékesen összeütöttem holnapra egy kis lecsót. Jó kis kolozsvári szalonna alapon. ;)
Már alig várom, hogy holnap dél legyen! 



Megjegyzések