Tejszínes gomba spagettivel

  Egy igazán fárasztóra sikerült balatonszárszói hétvége után valami gyorsan elkészíthető eledelre vágytam. Kivételesen minél kevesebb időt szerettem volna a konyhában tölteni.
Volt itthon egy kis barna csiperkém, ami tökéletes egy gyors "menethez". ;)

Hozzávalók (2 adag):
  • fél kiló barna csiperke
  • 2 dl tejszín
  • 1 teáskanál magos, francia mustár
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 4-5 szál kakukkfű
  • bors
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • spagetti
Elkészítés:

  A gombát hosszában négyfelé vágtam. A nagyobbakat hatfelé.
A fokhagymát vékonyra szeleteltem. Beledobtam egy serpenyőbe a hideg olívaolajra.
Felforrósítottam az olajat, figyelve a fokhagymára. Nem kell megpirítani. Ha megérezzük az illatát mehet rá a gomba és a kakukkfű. Magas hőfokon sütöttem a gombát. Azért kell magas hőfokon, mert különben levet ereszt és akkor csak fő. Az íze és főleg az állaga úgy nem az igazi. 7-8 percig pirítottam. Nem kevergettem, hanem rázogattam a serpenyőt. Nekem már egész jól megy a "feldobálós" technika. Ehhez persze kell egy jó és főleg könnyű serpenyő. Mikor  szép piros volt, akkor sóztam, alaposan megborsoztam és hozzákevertem a mustárral elkevert tejszínt. Megszórtam egy marék reszelt parmezánnál. Addig főztem amíg be nem sűrűsödött a tejszín. A fogkeményre főtt spagettit, spirálalakban,  a tányérra igazítottam és gazdagon megpakoltam gombával.

Jó étvágyat!








Főzés közben Diana Krall legújabb CD-jét hallgattam, a Glad Rag Doll-t. Ez is, a Dianától megszokott, színvonalas, nagyon hallgatható, jó kis jazz muzsika. Hallgassátok meg Ti is!












  

Megjegyzések