(Több és más, mint) Spagetti carbonara


  Már az elején szeretném leszögezni, hogy ez nem spagetti carbonara. Utálom, ha olyan dolgot akarnak rám sózni valami hangzatos néven, ami nem az aminek szánták. A sertés lapocka nem comb, a hátszín nem bélszín, a boltban árult fehér lötyi nem tej, az élelmiszeripari melléktermék nem sajt , a hidrogénezett növényi olaj nem ennivaló. Folytathatnám, de mindenki tudja miről beszélek.

Az eredeti carbonara  ugye csak szalonna, tojás(sárgája) és spagetti.  
Ezt egy kicsit felturbóztam. Van benne hajszálvékonyra vágott cukkíni, kápia paprika és tejszín is.
Így abban a hitben ringathatjuk magunkat, hogy a zöldségek ellensúlyozzák a tojás és tejszín koleszterinje okozta bajokat. :)

Hozzávalók (2 személyre):
  • 16-20 dkg spagetti
  • 15 dkg húsos szalonna (én kolozsvárit használtam)
  • 1 db kis cukkíni (kb. 15 dkg)
  • 1 db kápia paprika
  • 2 db tojás (én felhasználtam a fehérjét is)
  • 1 dl tejszín
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • bors
  • szerecsendió


Elkészítés:

  Felaprítottam a szalonnát. Én nem kockáztam, hanem hasábokra vágtam (a képen jól látszik). Odatettem sülni az olívaolajra.

A cukkínit megmostam, két végét levágtam és zöldséghámozóval  hajszálvékonyra szeleteltem (ez a leglassabb és legunalmasabb része a dolognak). A paprikát félbevágtam, magjait eltávolítottam és kb. 1-1,5 mm vastagra felvágtam (hosszában).

Amikor a szalonna már majdnem kész ráraktam a paprikát. Egy percig sütöttem és mehetett rá a cukkíni. Még egy perc és kész is volt. Ha nem elég sós a szalonna, akkor egy kicsit lehet sózni.

A tojásokat felvertem, hozzákevertem a tejszínt, sóval, borssal és szerecsendióval ízesítettem.

A spagettit sós vízben fogkeményre főztem. Leszűréskor egy kicsit felfogtam a főzővízből.

A tésztához hozzáadtam a szalonnás, zöldséges keveréket, összekevertem, azután ráöntöttem a tojásos tejszínt.
Gyorsan összekevertem. Figyelni kell, nehogy a tojás megsüljön (kicsapódjon). Ha nem elég „lédús”, akkor a spagetti főzővizéből egy kicsit meg lehet locsolni.

Tálaláskor lehet rá parmezánt szórni, de én ezt a verziót sajt nélkül szoktam fogyasztani.

Van amikor zöldségek nélkül készítem, de akkor a tojásos tejszínbe egy kis lime- és citromhéjat reszelek és egy-egy fél gyümölcs levét is belecsavarom.  Nagyon kellemes, friss, pikáns íze van.
De ez már egy másik recept. :)





Gyors, olcsó és nagyon finom étel. Jó étvágyat hozzá!

Főzés közben Norah Jones zenélt nekem (csak ez segített át a cukkíni szeletelésen). Kellemesebb lett volna ha felül az ablak előtti konyhapultra és onnan énekel nekem, de most nem jött össze. Persze nem adom fel! :)


Norah Jones - Come Away With Me (2002)












Megjegyzések