Birsalmás csirke

 Egy alapos megfázás, egy év végi leltár és néhány zűrös nap után, újra itt. :)
Remélem többek örömére és kevesek bánatára. 
Az elmúlt három hétben azért főztem néhány dolgot, csak nem volt időm feltenni a blogra.
Igyekszem pótolni. 
Nem időrendi sorrendben, hiszen a Márton napi libás ételeim most nem olyan időszerűek. Persze libás ételeket bármikor lehet enni, sőt javaslom is hiszen egyik legfinomabb szárnyasunk.

A mai receptemet a héten találtam az origo.hu Gasztro rovatában. Egyik kedvenc rovatom lett. Nagyon sok érdekes dolgot lehet megtudni. Tesztek, receptek, alapanyagok, főzési technológiák... Ha valakit egy kicsit is érdekel a főzés vagy most tanulgatja, akkor nélkülözhetetlen segédlet.

Mindig is szerettem a birsalmát. Gyerekkoromban nyersen is megettem. Igaz kicsit összehúzza az ember száját, de én kedvelem furcsa, savanykás ízét. Nagymamám mindig csinált belőle birsalma sajtot. Az idén, először én is készítettem. Még szikkad, de hamarosan eléri azt az állagot, ami szerintem a legjobb.

Vissza a recepthez.
http://www.origo.hu/tafelspicc/recept/20121121-birsalmas-csirke.html

Én csak annyit változtattam rajta, hogy az egész combokat félbevágtam.
Egy jókora citrom felének a levét csavartam bele és talán ezért nekem nem volt elég az egy evőkanál méz. Hárommal tettem bele. Ha valaki nem akar ennyi mézet beletenni, akkor óvatosan a citromlével.
Az egyik alma felét én összenyomtam és úgy adtam a csirkéhez. Így lett mellé egy jó kis sűrű szósz. Érdemes kipróbálni így is. 
Az alapanyagok és az íz egyébként egy kicsit a chutney-ra hasonlít. Egy kis chilivel és mentával kiegészítve nagyon jó birsalma chutney lehetne belőle. Szerintem el is fogom készíteni. Főtt burgonyával tálaltam. 

Jó étvágyat!





 Főzés közben régi, majdnem elfeledett kedvencemet hallgattam. Ifjú koromban az ő zenéjét hallgatva álmodoztam az imádott leányzó(k)ról (Heartbreaker, I say a little prayer, The look of love). Ha pedig nem úgy történtek a dolgok, ahogy elképzeltem, akkor ő mondta el helyettem, hogy "I'll never fall in love again" (http://www.youtube.com/watch?v=FzQBOBoPg04). 
A korosztályom már tudja, hogy kiről van szó. A fiatalabbak kedvéért itt a megfejtés:
Dionne Warwick.
Ennyi év után is félelmetesen jól esik hallgatni. A jó zenének nem ártanak az eltelt évek!




























Megjegyzések