Grillezett pisztráng és cukkini

  Egy kicsit meghosszabbítottam a pünkösdi hétvégét és már pénteken is szabadságon voltam. Gondoltam jó fej leszek és meglepem a kedvesemet valami finomsággal mire hazaér munkából. Az estét különben is külön töltöttük, így még inkább jól esett valamivel kedveskedni neki. 
Ő Eszter barátnőjével találkozott, én pedig egy kollégámmal néztem meg a Star Trek legújabb részét. 
Köszönet érte a magenta színű szolgáltatónak. :) Két jegyet kaptam tőlük. 
3D - Imax. Húhaaa!!!!
Hát nem, engem továbbra sem varázsol el a 3D-s filmek világa. Szerintem még nem kiforrott a technika. 
Animációs filmeknél már egész jó, de élő szereplőknél még nem az igazi. Nekem inkább elvett a filmből, mint hozzáadott volna.
Szerencsére volt miből elvenni. Fergeteges volt!!!!
A sztori, a szereplők és a látvány is (nem a 3D miatt).
A gonoszt alakító Benedict Cumberbatch már a Sherlock című sorozatban nagyot alakított, itt pedig felülmúlhatalan volt.

De vissza az ételhez!
Reggel kinéztem a Hunyadi téri piacra. Cserepes fűszernövényeket szerettem volna venni, hogy az erkélyemen lévő ládában neveljem fel őket. Az elmúlt két évben paradicsomot "termesztettem" benne, de tavaly annyi sem termett rajta amennyibe a palánták kerültek. (Tudom ám ki sózta rám bőven termő palántaként!!!!)
Az idén kakukkfű, lila bazsalikom, zsálya, menta és a telet túlélő rozmaringom fog, reményeim szerint, növekedni benne.

Szóval, a halasnál csodaszép kis, negyedkilós pisztrángok voltak. Vettem hozzá sárga és gömb alakú cukkinit és fürtös paradicsomot. Ezeket persze már nem a halasnál, hanem a kinti árusoknál. 
Nagyon szépen felújították a parkot és a piac kinti részét is. (http://varosban.blog.hu/2013/05/16/zenes_piaccal_robbant_a_tavasz_a_hunyadi_teren)


A lehető legegyszerűbb módon készítettem el őket.
Két evőkanálnyi apróra vágott kapribogyót, egy citrom lereszelt héját és a fél citrom levét  összekevertem olívaolajjal, egy evőkanálnyi friss kakukkfűvel (csak a levelekkel), sóval és borssal . Ezzel bekentem a halakat, hasukba babérlevelet tettem és egy órán át pácolódtak a hűtőben.

A cukkinikat felszeleltem, bekentem olívaolajjal és megszórtam friss kakukkfűvel őket. Ugyanezt tettem a paradicsommal is. Ja, azt nem szeleteltem fel. :) 

A sütés nem parázs felett, hanem gázon történt. Egy grillserpenyőben oldalanként 2-3 percig sütöttem a  zöldségeket. 
A halnak 5-6 perc kellet oldalanként.
A lényeg, hogy forró legyen a grillsütő vagy serpenyő. Akkor nem fog odaragadni hozzá semmi. Lehet, hogy én voltam béna, de nem kevés füst is keletkezett a lakásban. Szerencsére gyorsan ki tudtam szellőztetni.
A végén a halat bekentem egy kis édes chiliszósz és olívaolaj keverékével. Ettől fényesebb lett és egy kicsit "izgalmasabb".

Grillezzetek! Itt a szezonja. Szerencsésebbek a kertben, kevésbé szerencsések konyhában, erkélyen (http://szem-szajnak.postr.hu/grillezes-az-erkelyen) vagy bárhol.

Jó étvágyat és nézzétek meg a Star Trek-et!!!












Megjegyzések