Csirke falatok chutneyval

  Holnap megint fehérjenap. Végre!!! Azt hittem sosem lesz vége a gyümölcs napnak.
Reggelire vettem mangót, de annyira éretlen volt (Hiába szagolgattam és nyomkodtam az üzletben, ez tűnt a legjobbnak. Nem is akarom tudni milyen volt a többi!), hogy lehetetlenség volt megenni. Szóval délig kihúztam egy liter narancslével és egy kávéval. 
Mint azt már régebben írtam csalni fogok a gyümölcsnapokon. Most is kiváltottam a déli gyümölcsöt egy kis salátával.

Szóval, fehérje. A múltkor ponty volt, most legyen csirkemell. Ha lehet akkor ne salátával. 
Persze, hogy lehet, hiszen magamnak főzök. :) Mindennek megvan a maga előnye!


Hozzávalók (2 személyre):

  • 1 db csirkemell filé
  • 1 db mangó
  • 1 db alma
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 evőkanál méz
  • 2 evőkanál almaecet
  • 1 teáskanál őrölt fahéj
  • ízlés szerint chili vagy chilipehely
  • 8 - 10 friss mentalevél
  • 4 - 5 szál friss kakukkfű
  • őrölt bors
  • csipetnyi őrölt kömény
  • 2 evőkanál olívaolaj

Elkészítés:

 A csirkemellet kockára vágtam (kb. 3X3 cm). A felhevített serpenyőbe tettem egy evőkanál olajat és rátettem a csirkemellet. Sóztam, borsoztam, megszórtam a köménnyel.
Minden oldalát aranybarnára pirítottam. Ügyeljünk rá, hogy átsüljön, de ne száradjon ki!
Kész, kiszedtem mert a chutneyhoz is ezt a serpenyőt használtam.

Mehet bele az olaj. Ha felforrósodott mehet bele a hagyma és a fokhagyma. Szándékosan nem lilahagymát használtam. Szerettem volna ha megmarad a mangó szép, aranysárga színe.
Nem kell megpirítani csak egy kicsit megpárolni. Ezután rádobtam a apróra vágott almát és mangót. Rátettem a mézet, az ecetet, a chilit, a fahéjat, sóztam és borsoztam.
Ez a mangó annyira éretlen volt, hogy semmiféle levet nem tudtam kicsikarni belőle (még az almával együtt sem), ezért egy kis vizet engedtem alá, hogy legyen miben párolódniuk a gyümölcsöknek. A mentát összevágtam, a kakukkfű száráról lehúztam a leveleket. Ha már félig megpuhultak a gyümölcsök, akkor mehetnek rá a zöld fűszerek. A vizet lehet még pótolni.
Én főzés közben kóstolós típus vagyok. Egyrészt nincs nagy tapasztalatom a főzés terén, másrészt semmilyen összetevőnek nincs standard íze. Főzés közben mindenki a maga ízlése szerint alakíthatja az étel ízét. Egy recept sem szentírás (na jó, azért van)!
Amikor megpuhult és elfőtte a folyadékot, akkor kész is van. Ha sok lett a chutney, befőttes üvegben, néhány napig hűtőben is eláll.

Nagyon frissítő és könnyű étel.

Jó étvágyat!






Főzés közben egy régi kedvencemet hallgattam. Ez a fickó egyre jobb lesz.
Nagyon szeretem az új albumát. 
Persze, hogy Mario Biondi-ról van szó és az ő nagyszerű Sun című lemezéről.


  








Megjegyzések