Fűszeres spárga és lencse

  Holnap keményítő nap (Még csak a második nap a kilencvenből). Nem ígérem, hogy minden nap valami megosztani valót fogok főzni, mert az ételek szeretetétől csak a lustaságom nagyobb. :)

Ráadásul ma elkezdtem némi sportszerű aktivitást vinni az életembe. Mivel régen nem mozogtam igazán aktívan és rendszeresen, így az tempós gyaloglást választottam. 



Szerintem nem sikerült rosszul. Láttam én már mást lassabban futni. Egyébként a futás sosem ment nekem. Unalmas és megfájdul a derekam. Most pedig túl a százon kilón és közel az ötvenhez, senki nem fogja velem megkedveltetni. 
De mivel mozogni kell, mert a diéta magában nem elég a fogyáshoz és az egészséges életmódhoz, keresnem kell valamit. Ötleteim már vannak, de nem akarok ész nélkül belevágni semmibe.

De térjünk vissza az ételhez!
Hogy ne unjam meg a diétát már az elején, próbáltam valami fűszereset, érdekeset készíteni. A legtöbb diéta sikertelenségének az oka szerintem az egyhangúság és ízetlenség. Szerintem ebben a 90 napos (szétválasztó) diétában esélyünk van változatosan étkezni. Persze nem árt, ha az ember szeret és egy kicsit tud főzni.

Kb. 1 dl lencsét megfőztem. A vízbe sót, borsot, babérlevelet, egy fél fej vöröshagymát, egy fej fokhagymát és egy fél zöldségleves kockát tettem.


Amikor megfőtt, leszűrtem és félre tettem.

A spárgának a fás részét letörtem és a leveskocka másik felével megízesített lobogó vízbe dobtam. Tetszés szerinti állagúra főzzük. Én szeretem ha roppanós. Ehhez elég 4-5 perc.
Ennyi idő pont elegendő volt ahhoz, hogy elkészítsem az öntetet.

Két evőkanál olívaolaj, egy evőkanál balzsamecet, két evőkanál méz, egy fél chili, egy teáskanál dijoni mustár, só és bors. (Az összetevők arányaival mindenki saját ízlese szerint játszhat, annak függvényében, hogy édesebbre, csípősebbre vagy savanykásabbra szeretné.)
Az összetevőket serpenyőbe tettem és amikor felhabzott a méz (kevesebb, mint egy perc, szóval úgy időzítsük, hogy a spárga is elkészüljön addigra) rádobtam a spárgát. Megforgattam benne (feldobálva) és amikor mindegyiket szépen bevonta az öntet (ez elég könnyen megy, mert a méz ragadós) kiszedtem a tányérra. A serpenyőben maradt öntethez pedig hozzákevertem a lencsét.

Egy kicsit persze meg kellet kóstolnom (tényleg csak egy nagyon picit, csak az íze miatt).
Nekem nagyon ízlett. Egyensúlyban van az édes-savanyú-csípős hatás. Már várom a holnap delet. Lehet hidegen is tálalni, de szerintem melegen jobb.

Jó étvágyat mindenkinek!






Főzés közben a kedvenc rádiós műsoromat hallgattam. A Kultúrfitneszt, az MR2-n.
ByeAlex volt a vendég. Nagyon csípem a srácot. Közvetlen, egyszerű, barátságos. Igazi felüdülés a kereskedelmi TV-k által tucatszámra gyártott "celebek" világában. A zenéje pedig egyszerűen nagyon jó!!!
Innen is gratulálok neki az Eurovízión elért szépe eredményért és a A Fonogram díjhoz, amit az év felfedezettjeként kapott! Hajrá Alex!!! 








Megjegyzések