Vese és máj kelkáposzta ágyon

  Tart még a 90 napos diéta és ma ismét fehérjenap volt. Azt hiszem ez a kedvenc napom, hiszen ilyenkor ehetek húst, sajtot vagy tojást.
Ha választanom kellene a sajt és a hús között nem kérdéses, hogy a sajtot választanám. :)

Ennek ellenére most egy húsos étel következik.

Sokaknak a három összetevő külön-külön is ehetetlennek tűnik, nem még együtt. 

Hát... Mit mondjak? Nem akarom meggyőzni őket. Sajnálom ha valaki nem szereti a belsőségeket. Nem tudják miről maradnak le. 

Vidéki gyerekként, a nagyszüleimnél, számtalan disznóvágáson vettem részt.
Nekem természetesek a belsőségekből készült ételek. Soha nem fordult meg a fejemben, hogy ezek nem finomak vagy visszataszítóak. 

De hagyjuk is. Akik szeretik a belsőségeket, azok tudják, hogy jók és érdemes megenni őket.

Igazából ma sült keszegre fájt a fogam, de nem hogy nem volt a piaci halasnál, de még csak nyitva sem volt az üzlet. Esélyem sem volt ma friss halat fogyasztani. Az én városom! :(

A fagyasztóban volt még vese, a hentesnél pedig csodaszép marhamájat találtam.
Talán egy picivel finomabb, mint a sertésmáj, de szerintem nem lényeges a különbség.

Mivel semmiféle hagyományos köretet nem fogyaszthattam mellé (rizs, krumpli, kenyér) ezért esett a választásom az egyik kedvenc zöldségemre, a kelkáposztára. Csodaszép ilyenkor a kel (is). Sötétzöld, fodros... Egyszerűen nyersen is kívánatos! :)

Hozzávalók (2 személyre) :

  • 4 db sertés vese
  • 20 dkg marhamáj
  • 1 közepes fej kelkáposzta negyede
  • bors
  • cayenne bors
  • 2-3 cl fehér bor
  • 2 evőkanál olaj
  • 1 teáskanál szezámmag
  • 1 csipetnyi őrölt kömény 
  • 1 kávéskanál szezámmag olaj 
Elkészítés :

  A vesét és a májat tisztítás után nagyobb darabokra vágom (kb. 3X3 cm).
Egy serpenyőben olajat melegítek. Rádobom a vesét, miután kifehéredett mehet utána a máj is. Miután a máj is kifehéredett megszórom borssal és egy egy kevés cayenne borssal.
Egy kevés bort öntök alá. Kb. 5-6 perc alatt kész is. Nem szabad túlsütni, mert rágós lesz. Ha valaki kevesli az időt az vegyen ki egy-egy darab májat és vesét és vágja ketté. Ha már nem véres, akkor jó. Ekkor sózom csak. Ha nem főtte el a levét semmi baj. Kiszedem a belsőségeket egy tálba és a megmaradó levet kiöntöm. 
 Ugyanebben az edénybe (mosogatás nélkül) öntök egy kis olajat és a kb. 1 cm vastagra vágott kelkáposztát rádobom. Sóval és őrölt köménnyel ízesítem. Ha szükséges, akkor egy kis bort vagy vizet öntök alá. Tetszés szerinti puhaságúra lehet párolni. Én nem szeretem ha nagyon puha.
 Egy száraz serpenyőben megpirítom a szezámmagot. Vigyázzatok vele! Pattog. 

Tálaláskor a tányér alján elterítem a káposztát és ráhalmozom a vesét és a májat. Megszórom a szezámmaggal és egy kicsit meglocsolom szezámmag olajjal.  

Jó étvágyat!






  



Megjegyzések