Barramundi (ausztrál sügér) sült paprikával és sült paradicsommal

  Gondolom már kiderült, hogy szeretem a halakat. Legyen az tengeri vagy édesvízi, friss vagy fagyasztott, de még az olajos is jöhet.
A héten a Lidl kínálatában jelent meg az előhűtött, konyhakész hal. Pisztrángot és barramundit kínáltak konyhakészen (sütőzacskóban, fűszervajjal), de volt afrikai harcsa és ponty is. Erre aztán senki nem mondhatja, hogy azért nem eszik halat, mert nem tudja elkészíteni. 
A csomagoláson 10 percet ír 160 fokos sütőben. Hát ez nekem nem jött össze. 10 perc alatt nem hogy a zacskó nem fújódott fel a felszabaduló gőzöktől, de még a vaj sem olvadt meg  rendesen. Kb. húsz percig volt bent 160-170 fokon. Nos, ekkor már igazán szépen felfújódott a zacskó. Ezt óvatosan kivágtam és a halat átemeltem egy kisebb tepsibe. Rálocsoltam az összegyűlt folyadékot és megszórtam még nagyszemű tengeri sóval.
A grill alatt még 7-8 percet pirult. Na így már igen!!! Nagyon jól festett és kellett neki még ez a kis só is.

  A paradicsomokat (2 db) félbevágtam (keresztben) és egy kis sütőedénybe tettem. Egy gerezd fokhagymát nyolc felé vágtam és egy fél paradicsomba két (nyolcad rész) darabot szúrtam. Nagy szemű sóval és borssal ízesítettem. Meglocsoltam egy kis olívaolajjal és mehetett a forró (250 fok + légkeverés) sütőbe kb. 10-15 percre. Az idő paradicsomfüggő (méret, fajta) ezért érdemes időnként ránézni. 

  A sült paprikával érdekes a viszonyom. Anyósoméknál kóstoltam először. Ők erdélyiek és nagyon sok, finom erdélyi étellel ismertettek meg.
A paprika elsőre nem győzött meg. Kicsit furcsa volt, de füstös, édeskés íze "elgondolkodtatott". Azután, ha asztalra került, mindig ettem belőle egy keveset. Ahogy telt-múlt az idő már nem csak udvariasságból került a tányéromra. Végül már vártam, hogy mikor lesz újból sült paprika. :)
Szerintem bármilyen paprikából el lehet készíteni. Én most négy nagy, fehér paprikából és egy erős, zöld paprikából készítettem. 
Igazából akkor van jó íze, ha parázs felett készül. Akkor lesz nagyon kellemes, füstös aromája. Én sütőben szoktam készíteni és így sem rossz. 
Egy kis tepsibe tettem, meglocsoltam egy kevés olívaolajjal és betettem a forró sütőbe (250 fok + légkeverés). Azt hiszem 20-30 perc alatt elkészült. Érdemes erre is ránézni, mert az idő itt is paprikafüggő.
Addig kell sütni ameddig a külső héja szép sötétbarna, majdnem fekete, nem lesz.
Ezután a száránál fogva óvatosan rakjuk át egy edénybe, amit takarjunk le folpack-kal. A felszabaduló gőzöktől könnyebb lesz lehúzni a paprika héját. Az erős paprikát külön edénybe raktam és külön kezeltem.   
Ameddig hűlt a paprika, elkészítettem a salátalevet. Ez a hagyományos ecet+cukor+só+víz keveréke. 
A fehér paprikákról óvatosan eltávolítottam a külső héjat és beletettem a salátalébe. A magházat és a szárat ne vegyük ki! Az edény aljában (a paprikákból kifolyt) összegyűlt levet is hozzáöntöttem. 
Az erős paprikát félbevágtam és eltávolítottam a szárát és a magházát. Azután apró darabokra vágtam és hozzáadtam a többi paprikából. 
Az erős paprikát nem nagyon szokták megsütni. Én most csak azért csináltam, hogy egy kis csípősséggel ellensúlyozzam a paradicsom és a hal édességet. 
Meg kell mondanom nagyon jót tett a sült paprika salátával ez a kis csípős íz.

Összességében nagyon kellemes, friss ízek keveredtek. A hal nem okozott csalódást. Remélem hosszabb távon is fog árulni friss (úgy értem nem fagyasztott) halat a Lidl.

Ebben a nagy melegben nem illene alkoholt fogyasztani, de a hal már úszott eleget vízben ezért megérdemel egy kis bort.
Mondjuk egy kisfröccsöt (tudom abban is van víz).
Én most egy 2011-es Lányvári roséból (Dúzsi Tamás pincéjéből) csináltam.

Jó étvágyat mindenkinek!


  


Megjegyzések