Cukkini fasírt fokhagymás-mentás mártogatóssal

  Nem akarom fényezni magamat, de ma reggel nagyon ügyes voltam.
Bicóval letekertem kb. 30 kilométert. A munkahelyemig és vissza (csak teszteltem a bringámat és magamat, a bringa átment a teszten). Nem mondom, hogy nem mehetett volna gyorsabban, de elsőre nem volt rossz.
Az, hogy az átlagsebességem kb. 20 km/h volt ad némi esélyt. Lesz ez még jobb is.
Előfordulhat, hogy néha kerékpárral fogok munkába menni. Tök jó buli. Most olyan 45-50 percig tartott az út. Jó lenne ezt 40 perc alá vinni.
Három fő oka van, hogy eddig tartott megtenni ezt a távolságot:
  - a kondim nem a legjobb (remélem hamarosan változik)
  - az utak gyalázatos minősége (ez szinte minden mellékútra elmondható)
  - és a legfontosabb, a távolság. Esküszöm, ha közelebb lenne sokkal előbb odaérnék! :)

Ezek után csak valami könnyen elkészíthető és egészséges ebéd jöhetett szóba. Egészséges, annak ellenére, hogy olajban kell kisütni.

Egy szép nagy cukkinit lereszeltem (csak a két végét vágtam le, a héja és a magok is maradtak) majd alaposan besóztam. Hagytam állni egy félórát majd kicsavartam. Ezáltal nedvességtartalmának nagy részét elveszítette és kevesebb liszt kellett hozzá.
Beleütöttem egy tojás, hozzáadtam egy nagy gerezd zúzott fokhagymát, egy maréknyi reszelt parmezánt. Ezután adtam hozzá a lisztet. Lágy szinte folyós állagúnak kell lennie. Ezután sóztam, borsoztam. 
Ez szerintem az alaprecept (a parmezán kivételével), de meg lehet bolondítani, friss petrezselyemmel vagy korianderrel. Lehet csípősre is csinálni friss chilivel vagy chiliporral. Esetleg keleti "beütéssel" egy kis frissen reszelt gyömbérrel. Megint csak az emberi fantázia szab határt a lehetőségeknek. Érdemes próbálkozni. Én már eldöntöttem, hogy legközelebb wasabi pasztával fogom ízesíteni. 
Forró olajban kell kisütni, hogy ne szívja meg magát. Arra azért ügyeljünk, hogy ne csak a külseje süljön meg rendesen!
A mártogatóst most görög joghurtból készítettem. Egy kis gerezd zúzott fokhagymával, az erkélyemről frissen szedett mentával, borssal és egy kis sóval ízesítettem.
A menta nagyon friss, kellemest ízt ad az ilyen mártogatósoknak. Ebben a nagy melegben kimondottan hűsítő élmény. 

Jó étvágyat!









Megjegyzések