Lecsó grillezett polentával

  Itt a lecsószezon! Lassan többségben lesz a piacokon a szabadföldi paradicsom és paprika. Egész más az ízük. Ezeknek már magas a "napfény tartalma". :D
Az egyik legegyszerűbb étel, mégis mindenki másként készíti. Szalonnával, netalántán kolbásszal, esetleg virslivel (BŰNCSELEKMÉNY!!!!), néhány tojással vagy egy kis nokedlivel.
Én személy szerint egy kis húsos szalonna alapra szavazok és egy kicsit csípjen is. És mi mással, mint ropogós héjú, szépséges fehér kenyérrel. Ha lehet házival, de mindenképpen valami jó pékségből valóval.
Akkor miért a polenta és miért polentázom le a puliszkát?
Sajna még mindig korlátozott a fehér kenyér bevitelem. :( Valamivel viszont tisztára kell törölni a tányért!
Puliszka vagy polenta? A Kárpát-medencében puliszka, az olaszoknál polenta. Ráadásul az olaszok néha megvadítják egy kis parmezánnal, sőt még zöld fűszerekkel is. Én is tettem bele egy jó adag frissen reszelt parmezánt és egy evőkanálnyi friss oragánót. Egy kicsit feldobta az egyébként finom, de jellegtelen köretet. Ezt az adagot egyébként maradékból készítettem. A múlt héten is főztem valamit amihez erre volt szükségem, de túlméreteztem az adagot. Semmi gond. Hűtőben eláll néhány napig. Főleg ebben a formában. Mire gondolok? Miután elkészült egy kicsit hagytam hűlni, majd folpackra öntöttem és a két végét összecsavarva, hengert formáztam belőle. Ezután már szép kis korongokat lehetett vágni belőle. Most grillserpenyőben szép mintát is sütöttem bele. 
  
  Mint említettem a lecsót mindenki másképpen készíti el és polenta/puliszka recepttel is teli van az internet. Ezeket most nem is írnám le még egyszer. Inkább csak kedvcsinálónak és felhívásnak szántam a bejegyzést. Remélem a képektől megjön mindenki étvágya!

Jó lecsózást! 









Megjegyzések