Sertésnyelv szilvaszósszal

  Mint a képek bizonyítják ez nem egy szép étel. Persze lehetett volna még díszítgetni vagy más módon elkészíteni. Gondolkodtam, hogy a szilvaszósszal megkenem a nyelvet és egy kicsit beteszem a grill alá. Szép fényesre sült volna. De még mindig nagyon meleg és mivel két és fél órán át főtt a nyelv, nem vitt rá a lélek, hogy még a sütővel is tovább melegítsem a lakást. Szóval szépnek nem szép vagy inkább nem dekoratív, de nagyon finom és mivel színhús így nem is túl kalóriadús. Bezzeg a szósz! :)

 Hozzávalók (2 személyre):

Főtt nyelv:
  • 2 db sertésnyelv
  • 1 szál sárgarépa
  • 1 szál petrezselyem
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 szelet gyömbér (kb. 1 cm vastag)
  • 1 gerezd fokhagyma 
  • 1/2 chili 
  • 1 db csillagánizs
  • 8-10 szem feketebors
  • 1 babérlevél
  • só, őröltbors

Szilvaszósz:
  • 6 evőkanál szilvalekvár (ha lehet házi)
  • 1 mokkáskanál kínai ötfűszer keverék (nem őrölt)
  • 1 evőkanál szezámolaj
  • 1 evőkanál barna cukor
  • 1 evőkanál rizsecet
  • 1 evőkanál halszósz
  • 2 evőkanál szójaszósz
  • 1 fej lilahagyma
  • 4 evőkanál soju (nem fontos)
  • 1/2 chili
  • 1 mokkáskanál reszelt gyömbér
  • 1 lime lereszelt héja


Elkészítés:

  A megmosott nyelvet annyi vízbe tettem, ami bőségesen ellepte. Mellédobtam a hozzávalókat és fedő alatt két és fél órát főztem. Ennyi biztos elég lesz ahhoz, hogy puhára főjön. Ha szükséges pótoljuk a vizet. Miután elkészült kivettem a nyelveket és lehúztam róluk a hártyát. Azután közel egy centi vastag szeleteket vágtam belőle. A levet nehogy kiöntsük! Nagyszerű alaplé lesz belőle, mondjuk pho leveshez. A csillagánizs miatt már egy kicsit így is olyan íze van.

  A szilvaszószt természetesen lehet friss szilvából is csinálni, de akkor jóval tovább tart. Ráadásul én most a tavaly, saját magam főzött lekvárt használtam fel. Az volt az első lekvár amit főztem és mindenki dicsérte. :) Ezt a szószt igazából most csak úgy "érzésre" csináltam. Olyan dolgokat raktam bele amitől, szerintem, kicsit vagy nagyon, "távol-keleti" ízű lesz. Szerintem elértem a célt.
A hagymát és a fél chilit apróra vágtam. A fokhagymát összezúztam. A gyömbért és a lime héját lereszeltem. Egy serpenyőben felforrósítottam az olajat és rádobtam a fűszerkeveréket. Egy percig pirítottam, időnként megrázva a serpenyőt. Óvatosan mert a magok pattognak. Ezután rádobtam a hagymát, a fokhagymát, a gyömbért és a chilit. Fél percig kevergetem majd mehet a serpenyőbe a lekvár. Ezután pedig az összes többi hozzávaló. Kis lángon, folyamatos kevergetés mellett, kb. öt percig főztem. Kóstolással mindenki eldöntheti, hogy csípősebbre, savanyúbbra, édesebbre vagy milyenre szeretné.

Jó étvágyat!










Megjegyzések