Kolbászos és szalonnás-hagymás csónakok (Limara pékségéből)

  Már napok óta szemezgetek ezzel a recepttel, de mindig nehezen szánom rá magam kelt tészta készítésére. Kenyeret még csak-csak, de süteményeket nem nagyon készítek. Pedig a frissen sült házi sütemények illatától nincs is jobb, legyen az édes vagy sós. Ráadásul nagyon szeretem is őket.  
Anyai nagymamám, Rudi mama, volt a családban az igazi konyhatündér. Nagyon jól főzött és istenien sütött. A kelt tésztái verhetetlenek voltak. A kakaós csigájára, túrós papsipkájára és a káposztás lepényére egyszerűen nehéz szavakat találni. Ha valaki megkóstolta, az egyből tudta, hogy a mennyország bizony itt van a földön. :)

  Mivel az óraátállítás miatt korábban keltem és volt még egy kis időm a F1-es futam indulásáig, nekifogtam ennek a finomságnak. Most már bátran állíthatom, hogy az, hiszen elkészült és megkóstoltam.  

  Ja, a recept Limarától van. Isteni dolgok találhatók a blogján. Mindenkinek ajánlom.
Az eredeti recept itt olvasható: http://www.limarapeksege.hu/2010/02/kolbaszos-es-sonkas-csonakok.html

  Én változtattam rajta egy kicsit. Nem azért mert jobban értek, hozzá, hanem, mert nem volt itthon graham lisztem és burgonyapelyhem. Szóval nem 40, hanem 50 dkg lisztet használtam, valamint a burgonyapehely helyett bio búzakorpát tettem bele. Nem tudom jól tettem-e, de nem ártott neki. :)

  Négy darabba én is finom házikolbászt tettem, a másik négybe viszont nem sonkát, hanem kolozsvári szalonnát és újhagymát.
Ennek elkészítése a következő: 10 dkg kolozsvári szalonnát felkockáztam és kevés olajra tettem pirulni. Amikor már majdnem készre sült, akkor rátettem 3 szál, 1 centi vastag karikákra vágott újhagymát. Amikor kellően megsült, akkor egy kis szűrőbe öntöttem, hogy megszabaduljak a felesleges zsírtól. 

  A sajt a tetején egy negyed részben füstölt juhsajt (nem akartam, hogy a sajtban is a füstölt íz domináljon) és háromnegyed rész fokhagymás házi tehénsajt.

A Limaráé talán szebb lett, de az enyém is nagyon finomra sikeredett. Én azt mondanám az enyém külsejére, hogy "házias". Ezzel lehet egy kicsit szépíteni a dolgot. :P 

  A tészta recept nagyon jó, kicsit lágy, de megsülve isteni könnyű. Azt hiszem ezt el is teszem kelt tészta alapreceptnek.

Ha van időtök, készítsétek el. Megéri a munkát.


Jó étvágyat!




Nyersen a tepsiben

Még mindig nyersen, de már sajtosan

Frissen sülten még mindig tepsiben

Egy közeli az egyik szépségről

Egy szép csoportkép

Tényleg szépek...

és nagyon fotogének. :)





   

Megjegyzések