Thai zöld curry kókuszos rizzsel

  Régen szerettem volna készíteni valami finom zöld currys ételt, de úgy adódott, hogy amikor rászántam magam, mindig hiányzott valami hozzá. Az igazat megvallva most sem volt itthon minden hozzávaló. Elsősorban a mogyoróhagyma hiányzott valamint a marha vagy csirkehús. Ezekből ugyan volt a fagyasztóban, de én sertés oldalast olvasztottam ki. Chilis-mézes oldalast akartam sütni, de miután kiolvadt a hús soknak találtam, hogy egyfajta ételt készítsek belőle. Így került az én thai zöld currymbe sertés hús. :) Igaz, így jóval tovább tart elkészíteni, de nekem ízlett. 

Hozzávalók (2 személyre):
  • fél kiló sertés oldalas
  • 2 db zöld chili
  • 2+2 gerezd fokhagyma
  • 1 mogyoróhagyma (hiányában lila hagyma)
  • 1 hüvelykujjnyi gyömbér
  • 1 szál citromfű (nekem szárított, aprított volt itthon, ebből 2 evőkanál)
  • 2 limelevél
  • 1,5 dl kókusztej (1 dl a currybe, fél dl a rizsfőzéshez)
  • 1 csokor friss koriander
  • 2 szál újhagyma
  • 2 lime leve
  • 3 evőkanál halszósz
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 2 db barna kockacukor
  • 1 dl rizs
  • bors

Elkészítés:

 Érdemes a hús előfőzésével kezdeni. 
Az oldalast a szokásos módon feldaraboltam (egy csont, egy szelet). Sóztam, borsoztam, kiolajozott tepsibe raktam. A tetejére szórtam két gerezd, felszeletelt fokhagymát, öntöttem alá egy kis vizet és lefedtem alufóliával. 220 fokos sütőben egy órát pároltam.

Jöhet a szósz.
Egy aprítóba tettem, a kimagozott chilit, a megpucolt fokhagymát, gyömbért, a feldarabolt lila hagymát, újhagymát, a citromfüvet és a friss koriandert (szárastól levelestől). Hozzáöntöttem a halszószt, a lime levet. Addig turmixoltam, amíg sima, paszta állagú nem lett.

Egy wokban felforrósítottam az olajat. Hozzáadtam a curry pasztát és néhány percig nagy tűzön folyamatosan kevergettem. Hozzáöntöttem a kókusztejet és a cukrot, valamint egy csipet sót. Érdemes úgy időzíteni, hogy eddigre a hús is elkészüljön.
Az óra elteltével a húst kivettem a sütőből, eltávolítottam belőle a csontot (akkor jó az oldalas, ha szinte kiesik belőle a csont) és két centis kockákra vágtam. Ezeket könnyű pálcikával megfogni. Belekevertem a pasztába és közepes lángon 10 percig főztem. 

A rizst átmostam és egy fazékba tettem. A mennyiségek a következőek: 1 dl rizs + fél dl kókusztej + 1,5 dl víz (a szokásos 1 egység rizs és két egység folyadék). Csipetnyi sóval ízesítettem. Miután felforrt a víz lefedtem és takaréklángon készre főztem (forráskor megkeverjük, utána már nem nyúlunk hozzá).

Tálaláskor friss koriander levelet szórtam a tetejére.

Igazán finomra sikeredett. Legközelebb csirke- vagy marhahúsból csinálom. Akkor gyorsabban elkészül hiszen a vékonyra szeletelt hús pillanatok alatt megpirul a wokban és készre fő a szószban.

Jó étvágyat!



 
 




Megjegyzések