A nyár színei és ízei (csirke kuszkusszal)

  Borongós és szürke. Igazi novemberi idő. Az időjárás ritkán befolyásolja a hangulatomat. Olyannak kell elfogadni amilyen. Minden évszaknak megvan a szépsége, de nehéz ezt elhitetni azzal akinek csak a vakító napsütés és a harminc fok feletti hőmérséklet az elfogadható.  Én még igazi, négy évszakos években nőttem fel. Volt időm megszeretni mindent a tavasztól a télig. Ez persze nem azt jelent, hogy nem esik jól egy-egy nyári, napsütéses napot felidézni a kicsit sötétebb őszi napokon. 
  
  Ma egy közel-keleti ihletésű csirkeételt készítettem, ami nem csak finom, de színes is. 

Hozzávalók (2 személyre):
  • 4 nagyobb vagy 6 kisebb kicsontozott csirke felsőcomb
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 3-4 vékony szelet citrom
  • 1 gránátalma
  • 150 ml kuszkusz
  • 300 ml forró víz
  • 2 evőkanál friss, aprított menta
  • 2 evőkanál friss, aprított petrezselyem
  • 1 és fél evőkanál olívaolaj
  • 4-6 darab aszalt paradicsom (ezek persze fél paradicsomok)
  • 4-6 szelet sült paprika (kb. 1 egész paprikának felel meg)
  • 4 db koktélparadicsom
  • őrölt bors

Elkészítés:

  Érdemes a csirkecomb előkészítésével kezdeni. A zseniális Heston Blumenthaltól láttam, hogy sütés előtt néhány órára sós vízbe áztatta a húst. Omlósabb lesz és nem szárad ki olyan könnyen. Én is így tettem és tényleg jobb lett az állaga.

A kuszkuszt egy nagyobb tálba öntöttem. Hozzáadtam az összevágott aszalt paradicsomot, a fél evőkanál olajat egy csipet sót és egy kis borsot. Hozzáöntöttem a dupla mennyiségű forró vizet, megkevertem és letakartam folpackkal. 15-20 perc alatt készre párolódik. 
Ennyi idő pont elég a combok sütéséhez. 

A húst teljesen szárazra kell törölni, hogy ne párolódjon, hanem süljön.
Egy nagy serpenyőt (fontos, hogy a húsok ne fedjék egymást sütés közben) feltettem a tűzre. Amikor felforrósodott beleöntöttem az olajat, beleraktam a sózott, borsozott húst. Beledobtam, héjastól, a két gerezd fokhagymát és a citromszeleteket. Serpenyőnyi méretű alufóliával letakartam és egy vízzel teli fazékkal lenyomtam. A fólia széleit fel kell hajtani, hogy ne képződjön alatta gőz. Öt-hat perc alatt szép barnára sült. Ekkor megfordítottam és ugyanúgy fóliával letakarva, lenyomva újabb 4-5 perc alatt megsütöttem a másik oldalát is. 

Vissza a kuszkuszhoz. 
Egy villával fellazítottam, hozzáadtam a mentát, a petrezselymet, a sült paprikát, a négyfelé vágott koktélparadicsomot és a gránátalma magjainak a felét. Végül néhány csepp citromot csavartam rá és összekevertem.

Tálaláskor megszórtam még friss petrezselyemmel és egy jó adag, szépséges gránátalma maggal. 

Szerintem nagyon szép, kívánatos fogás lett. A menta és a gránátalma könnyű, nyári étellé varázsolta.

Készítsétek el! Jó étvágyat!










  A közel-keleti kaják nagyon finomak, de a zenéjük annyira nem jön be. 
Astor Piazzolla zenéjét viszont nem tudom megunni. Most éppen egy kínai származású, francia csellista varázsolt el tehetségével és Astor zenéjével. 

Yo-Yo Ma 'Soul of the tango' című lemezét hallgattam. 

Elképesztő muzsika! Íme egy kis ízelítő: http://www.youtube.com/watch?v=_tMgVMxG95A 

 



Megjegyzések