Gnocchi (szerűség) juhtúróval, tejföllel és szalonnával.

  Azért mondom, hogy "szerűség", mert nem a klasszikus gnocchiról van szó. Főtt krumpli helyett sült tökből készült. Egy kisebb tök fele megmaradt (kb. 40 dkg). Kikapartam a héjából, hozzá ütöttem egy tojás, sóztam, borsoztam és annyi lisztet adtam hozzá, hogy nem ragadós, kellemesen rugalmas tésztát kaptam. Kicsit több lisztet vett fel, mint ha krumplit használtam volna, mert a tökben több nedvesség van.
  
  Másfél centi vastag hengereket gyúrtam belőle és 2-2,5 centis darabokra vágtam. A villával egy egy kicsit megformáztam, hogy bordás legyen a felülete.
Forró, sós vízben kifőztem (miután feljött a víz tetejére, hagytam még egy percig) és az időközben kockára vágott és kisütött kolozsvári szalonnára zsírjára (kb. 15 dgk) dobtam, majd alaposan elkevertem. A zsír nem engedi összeragadni.

  Most nem olaszosan, valamilyen szósszal, hanem tejföllel és juhtúróval pakoltam meg vastagon a tetejét. Erre ment még a ropogósra sült szalonna. Csak, hogy teljes legyen a kép. :)

  Sokkal finomabb, mint amennyi munka van vele!

Jó étvágyat!










Megjegyzések