Húsvéti töltött kalács Limara pékségéből

Először is szeretném megköszönni mindenkinek aki  benézett a blogra a több mint egy éves "szünet" alatt. Magam sem hiszem, hogy az oldal túl van a hétezredik megtekintésen. Tudom vannak blogok, amiket naponta néznek meg ennyien, de aki a kicsit nem becsüli... :)

  Ezzel a recepttel már régóta szemezgetek és most kellő indokom volt, hogy elkészítsem.
A munkahelyemen negyedévente megjelenő újság szerkesztői kértek meg, hogy készítsek valami húsvéti ételt. Ez már a harmadik szám amiben receptem jelent meg, de most kimondott kívánsággal álltak elém.
Az előző két receptemet a blogomról szedtem, így ez az első recept ami előbb jelent meg nyomtatásban, mint a neten. :)


Nem kamuzok. ;)


 Számomra a Húsvét az sonka, kolbász, főtt és esetleg kaszinótojás, torma és valami finom kalács.
Nos, egyik kedvenc blogom szerzője ezeket összehozta egy süteménybe.

Nem nehéz elkészíteni hiszen nekem is sikerült. Amikor elkészült és felszeleteltem, kedvesem azt mondta, hogy olyan, mint egy szendvics. És tényleg. Különböző töltelékekkel finom reggeliként szolgálhat néhány napon keresztül. 

Hozzávalók (2 db, kb. fél méteres):

Tészta:

  • 60 dkg finomliszt
  • 1 tk só
  • 2 ek cukor
  • 1 tojás sárgája a tésztába és egy egész a kenéshez
  • 3 dl tej
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 7 dkg olvasztott vaj


Töltelék:

  • főtt sonka
  • füstölt kolbász
  • főtt (kemény) tojás
  • torma (ecetes, tejszínes, majonézes... , de el is hagyható)

  • Nem írok mennyiséget, mert ízlés szerint tölthető. Arra figyeljetek, hogy ha nagyon megpakoljátok az alja nem fog megemelkedni, átsülni. Én egy-egy réteget tettem bele (kb. 3-4 mm vastagra szeleteltem az összetevőket, a tojást kicsit vastagabbra).

  • Elkészítés:
  •   Fél dl langyos tejben elkevertem fél evőkanál cukrot és az élesztőt. Kb. 10 perc alatt „felfut”.
    Egy nagyobb tálba szitáltam a lisztet, közepébe mélyedést készítettem. Ide tettem a sót, a tojás sárgáját (én úgy tapasztaltam, hogy a fehérjétől keményebb lesz a tészta), a langyos tejet,a maradék cukrot és a felfuttatott élesztőt. Elkezdtem dagasztani. Most csak kézzel, mivel nem a saját konyhámban készítettem. Dagasztógéppel kicsit könnyebb lett volna, de egy kis fizikai melótól ugye nem rettenünk vissza. Amikor összeállt a tészta, hozzáadtam az olvasztott vajat is. Alaposan kidolgoztam, míg szép hólyagos, közepesen kemény tésztát kaptam. Egy vékonyan kivajazott vagy olajozott, letakart tálban meleg helyen 30-35 perc alatt a duplájára kelesztettem.
    A tálból kiborítva kétfelé vágtam és egyenként 40X50 cm lapokat nyújtottam belőlük. A 40 centis oldalukat nagyjából 3 részre osztottam. Nem vágtam el csak bejelöltem. A középső harmadot vékonyén bekentem tejszínes tormával. A szélső két harmadot ferdén bevagdostam pizzavágóval. Sajnos nem készítettem fázisfotókat, de innen puskázhattok. (http://www.limarapeksege.hu/2012/04/husveti-toltott-kalacs-ii.html) Ezután borítottam be a tormás tésztát sonka, tojás, kolbász sorrendben.
  •   Ezután az egyik végét visszahajtottam, majd bal és jobb oldalról váltogatva "összefontam” a tetejét.
    Sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem (a gáztepsiben átlósan pont elfér). Fél órát hagytam pihenni. Közben a sütőt (alsó-felső sütési mód) 180 fokra előmelegítettem Sütés előtt afelvert tojással átkentem.
    30-35 perc alatt készre sült. Rácsra téve hagytam kihűlni.




Jó étvágyat és persze kellemes húsvéti ünnepeket!








Megjegyzések