Tapas

  Szerintem bármelyik spanyol bárban fel lehetne szolgálni egy pohár bor mellé. 
Igaz se a sonka, se a sajt, se a szalonna nem spanyol, de attól még jó.
Még tegnap sütöttem egy kilónyi paprikát és a FB-on megígértem, hogy beszámolok róla, hogy mi készült belőle.

A sült paprika isteni finom és sokféle képen felhasználható. Salátának, couscous ízesítéséhez, húsok mellé...

Én teljesen beleszerelmesedtem.  http://czaki65.blogspot.hu/2013/07/barramundi-ausztral-suger-sult.html Most nem kell hozzá levet készíteni, mert nem salátának készítjük el!)

Szerintem 5-6 kilónyit még meg fogok sütni és le fogom fagyasztani. Most érdemes bespájzolni belőle, mert mindenféle paprika kapható a piacon és ilyenkor a legfinomabbak.

Ehhez a tapas-hoz, bor- vagy sörkorcsolyához (kinek hogy tetszik) most friss tehéntejből készül, natúr sajtot (a piacokon már mindenféle ízesítésben kaphatóak és nagyon finomak) és 10 hétig érlelt parasztsonkát valamint bacon-t használtam.

A paprika szárát levágtam. Hosszában négyfelé vágtam és eltávolítottam  magjait. A bacon-t és a sonkát vágódeszkára fektettem és úgy tettem rá a paprikát, hogy kb. 4-5 mm-rel a szélei fedjék egymást. Így látszik a paprika, nem takarja be teljesen a sonka vagy bacon. Falatnyi sajtot tettem bele és összetekertem. Át lehet szúrni fogpiszkálóval vagy koktélpálcikával, de én most nem éreztem szükségét. Ha vendégeket kínálunk vele, akkor nyilván jobb megoldás úgy kínálni, hogy ne az ételt kelljen megfogniuk.

A sonkásat hidegen lehet kínálni, a bacon-nel készültet viszont érdemes száraz serpenyőben ropogósra sütni. Jobban kijön a bacon íze és az állaga is eltérő lesz a sonkásétól. Be kell vallanom kóstolás után nekem a bacon-ös változat jobban ízlett.

A sonkásba érdemes valami karakteresebb juh- vagy kecskesajtot tenni. Legközelebb én valamilyen zöld fűszeres kecskesajttal és Pálpusztaival fogom kipróbálni. A szalonnáshoz mindenképpen valami keményebb sajtot érdemes használni, ami a sütés alatt nem folyik ki a tekercsből. A tányérra érdemes olajbogyókat is tenni. Savanykás ízük jó kontrasztot ad az édeskés tapas-hoz.

Jó étvágyat!





Így nézett ki a paprika sütés és pucolás után. Szerintem csodaszép látvány! A nyár színei tányéron.







Megjegyzések